Faner

torsdag den 28. februar 2013

Min egen hue

Om 2 dage skal familien på skitur. Vi glæder os rigtig meget, men det er første gang i mange, mange år. Så hvad skal der egentlig pakkes? I hvert fald denne hue!


Søde Birgitte overraskede mig fuldstændig ved at strikke en hue til mig. Birgitte kender jeg kun, fordi hun har købt pomponer af mig og strikket huer til kollegaer og veninder og nu syntes hun også at jeg skulle have én. Det er simpelthen så sødt af hende og jeg blev meget rørt. En helt uventet gave fra én, som syntes at jeg trængte. Tak, Birgitte.
Birgitte skrev, at jeg selv kunne sætte en pompon på, og det kan jeg da og det har jeg gjort:-)

Faktisk fik jeg efterfølgende Birgitte til at strikke en herrehue til min mand. Måske en lidt pinlig indrømmelse fra mig, som jo egentlig selv strikker:-/ Men med alle de projekter jeg har gang i, tænkte jeg, at hvis det skulle være denne vinter, at jeg fik ham ud af den gamle hue (en skrækkelig reklamehue for X-mas!!) så måtte jeg vist hellere få hjælp.

Birgitte strikkede hurtigt en hue til min mand. Smuk og enkel. Lige nu ligger jeg så i forhandlinger med min mand om, om der skal en farvet kaninpompon på:-)... han mener dog selv han er mere til sølvræv, hvis der overhovedet skal pompon på. Nå nå ;-)

12 kommentarer:

  1. Hvor er den fin:) og sikke et flot mønster på skrå! Gad vide hvordan, man strikker det?

    SvarSlet
  2. Sikke en dejlig overraskelse....

    Mønsteret er ikke svært... Det er nærmest en slags forskudt rib, altså man strikker skiftevis. Ret og vrang forskudt!

    SvarSlet
  3. Så fin den er.. og sikke en sød tanke
    .rigtig god ferie til jer
    Ps er shoppen åben i ferien ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Sorry jeg har lige set på bloggen at du holder lukket hihi

      Slet
  4. SÅ fine ting du har og laver !! :) tænkte hvor kan man købe trykknapper som kan syes på og ikke bankes i med sådan en trykknapdims?

    SvarSlet
  5. Så fine en hue. Har du måske en opskrift du vil dele:-)

    SvarSlet
  6. Hello,
    regrettably I don't understand swedish (hope it is?) but I like the pattern of your hat SO much! Can you please tell me the name of the pattern if you know? It is beautiful!

    Greetings from Germany ♥

    SvarSlet
  7. sælger du pels pompon i grå ? samme str som den brune på den grå hat..og hvad koster den? Kan ikke lige finde din shop ;-)

    SvarSlet
  8. Er det muligt at få tilsendt en opskrift på denne hue? Så vil jeg kaste mig ud i projekt hue.
    Email: m_betina@hotmail.com

    SvarSlet
  9. Hej. Rigtig fin hue. Ved du hvor man kan finde/købe opskriften?
    Mvh Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Email: heidi_frandsen@hotmail.com

      Slet
  10. Kunne også bruge den fine ooskrift

    SvarSlet

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)