Faner

onsdag den 25. januar 2012

Lune skindfutter



Efter nogle dages arbejde i værkstedet (=spisebordet) er jeg næsten i mål med børnenes nye sutsko i rulamsskind.

Johannes sko er helt færdige og indviet uden protester. Hendes sutsko har taget længst tid at lave, for der var ikke en opskrift i bogen, som jeg syntes var pæne babysko - så det blev en tilrettet børne/voksenmodel.
Jeg prøvede at lave dem med voksetillæg, men var samtidig meget tilbageholden, for nu skulle det jo heller ikke blive et par kæmpe kander.  Resultatet blev at de passer perfekt nu, men kunne godt have tålt lidt mere voksetillæg. Til gengæld falder de ikke umiddelbart af hendes fødder, så jeg tror jeg venter med at sætte snørre i anklen. Det kan komme i senere, hvis skindet giver sig meget eller hvis Johanne hiver dem af.


Eskilds ene sutsko er færdig - den anden er ikke syet sammen endnu. Jeg ville gerne have lavet dem i dag, men mine fingre skal lige holde fri. Jeg har fået hård hud på både tommel- og pegefinger og er meget ømme! Har ikke lige fået en god rutine med fingerbøllet endnu. Skoene til ham er efter en opskrift i bogen "Hjemmesko til hele familien i rulam og skind". De er lige med det største til ham - så de passer nok til sommer, hvor han jo ikke bruger sutsko. Når de er blevet færdige, lægger jeg også et billede ud af dem.

Hvis der nogen, der har lyst til at lege med rulamsskind og lave et par sutsko i en str. ca. 9 måneder, må I meget gerne få min tilrettede opskrift.



5 kommentarer:

  1. Nej, hvor er de fine! Dem gad jeg godt ha' til mig selv:)

    SvarSlet
  2. Gid jeg kunne passe en str 9 mdr!!! For de der futter ville godt nok være guld lige nu ;-)

    SvarSlet
  3. Ja tak- dem vil jeg gerne lave til min datter. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvordan mon jeg gør det lettest? Tegner det op på mønsterpapir og lægger det på bloggen som et billede?

      Slet
  4. Eeej 🤩 Kan man mon stadig få mønsteret på de her skønne futter 😂🙌

    SvarSlet

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)