Faner

onsdag den 4. januar 2012

Elefanthue... måske

Sikke et blæsevejr vi har i disse dage.
Johannes djævlehue dækker ikke helt nok i sådan et vejr. Derfor måtte jeg strikke enten et halstørklæde, en halsedisse eller en elefanthue, så halsen ikke er så bar.

Jeg besluttede mig for at prøve kræfter med en elefanthue. Men jeg er lidt spændt, for jeg har ingen opskrift, har blot set et par huer og tænkt "Det er måske cirka sådan jeg skal gøre?"
Heldigvis har jeg jo Johanne ved min side i hele tiden, så jeg jo kan prøve den på hende.
Om et par dage kan jeg nok vise om det blev en brugbar elefanthue eller om det er en ommer;-)

2 kommentarer:

  1. Skjønn liten Johannes du har :-)
    Takk for kommentar på bloggen min. Det går veldig raskt å strikke votter. To -tre kvelder så er de ferdige. Jeg synes tommelen er det vanskeligste, men med litt øvelse så blir også den fin. Dette må du prøve. Jeg utfordrer deg til det :-) Lykke til!

    SvarSlet
  2. Tak for udfordringen, Liv:-) I nordmænd er så dygtige til mønsterstrikning. Er opskriften fra bogen "Selbuvotter"?

    SvarSlet

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)