Faner

tirsdag den 13. september 2011

Strikkede babysko


I skal altså lige se de her små strikkede sko jeg har lavet. Skoen er strikket i ét stykke og til sidst er der strikket en lille ankelrem på, der lukkes med en lille knap. Opskriften er fra et gammelt strikkehæfte fra 1960'erne vil jeg tro og garnet er Schachenmayr nomotta (Rheuma thermal wolle) - strikket på pind 2½. Både opskrift og garn er købt i en af mine yndlingsbutikker - nemlig Garn-iture i Smallegade i København. Tit synes jeg sådan nogle små sko bliver sparket af de små fødder, men de her bliver faktisk på. Okay indrømmet... Johanne kan godt ligge og trække dem af eller sparke dem af under dynen i barnevognen.
Der er noget tiltrækkende ved små strikkeprojekter som f.eks. babysko, for jeg kan hurtig se resultatet af mine anstrengelser.
I samme størrelse synes jeg, at jeg mangler at strikke nogle babysokker, men har ikke fundet en god opskrift endnu, som er sød på helt små fødder. Hvis du har en opskrift på babysokker eller ved, hvor der er en opskrift på gode babysokker, så skriv endelig til mig. Faktisk har jeg aldrig prøvet at strikke et par strømper og er måske ikke bedste venner med strømpepinde. Jeg synes, at jeg kommer til at stikke mig på pindene og skiftet fra pind til pind går lidt langsomt. Det skal nok blive en udfordring med et par sokker:-)

9 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine :)
    Hvis jeg kunne strikke var jeg straks gået i gang.

    SvarSlet
  2. Åhhh de er fine! Dem kunne Alfred godt bruge et par af. Han bruger str 20 i strømper og skal ikke allerede nu klemmes i sko! Fine er de! Kh C

    SvarSlet
  3. Hej vil høre om man kan købe opskriften på de små hvide sko hilsen Berit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Opskriften er ikke min egen, så jeg kan desværre ikke give den videre, men som jeg har skrevet i indlægget, så er den købt hos Garn-iture i Smallegade, København. Dorthe, der har butikken, vil helt sikkert gerne hjælpe dig:-)

      Slet
    2. Dem vil jeg SÅ gerne strikke, men kan ikke finde opskrift nogen steder. Kan du evt. hjælpe? Hilsen Zandra

      Slet
    3. hej . jeg vil sa gerne strikke saden en til min guldklump

      Slet
  4. Dine fine babysko har jeg nu eftersøgt opskriften på og også ved Garni-ture, men de mener ikke de har opskriften!
    Jeg vil høre om du måske så alligevel vil lægge opskriften, da jeg frygtelig gerne vil strikke dem til min datters barnedåb om 14 dage. Jeg kan ikke finde andre der er lige så søde. Håber du vil hjælpe?!
    Mvh Anne-Marie

    SvarSlet
  5. Jeg har kontaktet Garn-iture, og de har ikke opskriften længere, har du derfor mulighed for at udgive den, da det er nogle fantastiske søde sko.

    SvarSlet
  6. De sødeste små sko . Er der mulighed for at købe opskriften ? Kærlig hilsen Lene

    SvarSlet

Tusind tak fordi du vil lægge en kommentar :-)